Sunday, August 2, 2009

Raja Nong Chik isytihar Jual 45,000 rumah PPR

Akhirnya sesuatu yang dijanjikan sekian lama dan ditunggu-tunggu akan jadi kenyataan, terima kasih pada kepimpinan efektif dan cekap di pringkat nasional bawah DS Najib dan di peringkat Wilayah di bawah Raja Nong CHik.

Kalau dulu janji-janji kosong kerajaan pasal kes beli rumah PPR lah yang banyak menyebabkan ramai pengundi KL terutama yang banyak PPR macam lembah pantai menukar undi dari mengundi BN selama ini ke mengundi pembangkang.

Harap kecekapan barisan baru ini dilihat oleh rakyat.

KUALA LUMPUR 1 Ogos - Penghuni kira-kira 45,000 unit rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) yang selama ini menyewa akan diberi peluang membeli unit kediaman mereka itu secara berperingkat mulai November ini, kata Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.

Beliau berkata, harga yang ditawarkan kepada penyewa nanti akan diputuskan oleh Kabinet.

"Harganya memanglah di bawah harga pasaran dan menarik yang akan memberi peluang kepada mereka membeli rumah khususnya di kawasan Kuala Lumpur," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Anugerah Cemerlang Sekolah Victoria Institution di sini hari ini.

Raja Nong Chik berkata, golongan ibu tunggal dan berpendapatan rendah akan diberi keutamaan membeli unit-unit rumah PPR berkenaan.

"Golongan lelaki dan wanita yang sudah lanjut usia tetapi belum berkahwin juga akan diberi peluang membeli rumah itu.

"Kalau ikut syarat sekarang mereka tak layak sebab mereka tak ada keluarga, tapi saya rasa golongan ini perlu juga diperjuangkan, tapi had umur mungkin 45 tahun ke atas," katanya.

Bagaimanapun, kata Raja Nong Chik tindakan tegas termasuk hilang kelayakan membeli rumah akan dikenakan kepada penyewa rumah PPR yang menyewakan rumah mereka kepada rakyat asing.

No comments:

Post a Comment