Friday, April 24, 2009

Raja Nong Chik dalam senarai ahli Majlis Tertinggi UMNO

Raja Nong masih baru dalam dunia politik. Baru saja mengumumkan rancangan 3 bulan turun padang. Setiap hari meninjau kehidupan penghuni kota wilayah persekutuan. Hari ini, Raja Nong Chik dilantik sebagai ahli Majlis Tertinggi UMNO. Makin bertambahlah kerja beliau nampak gayanya.

Sebenarnya, pada pendapat saya ia adalah satu tuah. Oh bukan saya kata Raja Nong Chik hendakkan kuasa. Sebagai menteri Wilayah Persekutuan, kadangkala kuasa lain diperlukan untuk membolehkan tujuan dan objektif dicapai. Dengan hasrat ingin melihat penduduk wilayah persekutuan hidup dengan selesa dan harmoni, saya percaya Raja Nong Chik akan menggunakan kuasa sebagai ahli Majlis Tertinggi UMNO untuk kebaikan bersama dan membolehkan WP maju bersama UMNO (BN lah kiranya).

Ini petikan berita pendek mengenai perlantikan tersebut.

-----------------------------------------------------------------------------

Rafidah, empat menteri dilantik MT UMNO

24/04/2009 7:59pm

KUALA LUMPUR 24 April – Tan Sri Rafidah Aziz yang kalah dalam perebutan jawatan Ketua Wanita UMNO baru-baru ini, hari ini dilantik sebagai ahli Majlis Tertinggi (MT).

Turut dilantik ialah empat menteri, Datuk Seri Dr. Rais Yatim, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin, Datuk Jamil Khir Baharom. - Utusan

--------------------------------------------------------------------------------

Tahniah diucapkan kepada Raja Nong Chik can semoga hasrat dan impian melihat wilayah persekutuan maju akan tercapai suatu hari nanti di bawah kewibawaan Raja Nong Chik.

No comments:

Post a Comment